dinsdag 22 november 2011

Herfst in Round Lake Rd

Thuisgekomen heb ik de doekjes weer op de spielatten gezet en ik ben nog even door gaan schilderen. De bedoeling is om te laten zien hoe het struikgwas aan de overkant van de vijver belicht wordt door de avondzon. Dit schilderij is zogezegd met tegenlicht gemaakt. Ik moet er nog even naar kijken en waarschijnlijk de rechterkant en de voorgrond wat donkerder maken. De weergave op het scherm heeft ook zijn invloed. Onderin zijn het blauw en het groen veel meer met elkaar verweven.
Bij het onderse doekje is het blauw ook nogal prominent. Ook in dit geval stond de zon al laag (ongeveer 3 uur 's middags) en kwam van links. Dit deel van de vijver heeft altijd veel vegetatie en ziet er op dit moment erg dor uit.
Mijn conclusie is dat ik er nog wel even aan door kan werken. Het licht in het struikgewas achter het pad zit er wel goed in. Langs dat pad komen 's ochtends altijd de paarden van de paardenboerderij achter in het bos. De plek waar ik stond (zie het bericht van woensdag 9 november, Schilderdag), is de plek waar de 6 Canadese ganzen grazen en die door Jelle steeds weggejaagd worden (ze poepen en eten het gras op).


1 opmerking:

  1. Zo is het al mooi,ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat,en dan in het echt....

    BeantwoordenVerwijderen