maandag 7 november 2011

Round Lake november 2011

Sinds vrijdagavond ben ik weer in Stamford CT. Er lag nog een restje sneeuw in de tuin van de sneeuwstorm van 29 oktober, die 750.000 huishoudens in Connecticut zonder stroom had gebracht. De marathon in NY was gisteren en voor die tijd heeft men nog 1000 omgevallen bomen moeten opruimen. Ik was gister in NY en heb helemaal niets gemerkt van de gevolgen van die sneeuwstorm. Ook niet van de marathon overigens.We hebben geluncht in Chinatown. Ik heb daar een drankje gehad van groene thee, melk en zaadjes van de Tapioca. De zaadjes zijn ongeveer een halve cm. doorsnede en ze smaken een beetje naar winegums. Ze hebben ook dezelfde ' bite' als winegums. Je krijgt er een dik rietje bij en moet oppassen dat je die zaadjes niet rechtstreeks in je luchtpijp zuigt ;-)

Vanmorgen hing er een mist over de vijver. Ik ben bezig een plekje te zoeken om te schilderen. De bedoeling was om vandaag al te beginnen, maar ik moest eerst nog mijn materiaal verzamelen. Dat heb ik nu en morgen ga ik dus aan het werk!

Hiernaast de mistige vijver. Veel bomen zijn al kaal, maar er zijn er nog  met blad, geel, bruin en rood. Mooie aanleiding om een heel ander palet te gebruiken.
Wordt vervolgt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten