dinsdag 27 december 2011

Fort De Bilt in de herfst

Fort De Bilt in olieverf
Sinds 17 oktober heeft dit werkje me aan staan staren. Het was nog niet af, er moest nog 'iets' aan gebeuren.
Met de kerstdagen was het lekker rustig in het ateliercomplex waar ik zit. Iedereen aan een copieus diner en/of verplicht wandelen in het bos, Marike achter de ezel.
Ik ben ook schetsen gaan maken voor het volgende wadschilderij en heb vandaag de eerste opzet gemaakt. Daar laat ik binnenkort de resultaten van zien.
Ik ga in de winter niet buitenschilderen. Ik beschouw de doeken die ik in de zomer buiten maak als studie. 's Winters wil ik die studies gebruiken als aanleiding voor grotere doeken in olieverf. Ik ben nu bezig om de schetsen en foto's, die ik eind 2010 op het wad bij Noordpolderzijl heb gemaakt, te verwerken. Mijn bezoek aan het festival 'Explore the North' heeft daar zeker mee te maken (zie bericht hieronder).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten