woensdag 8 augustus 2012

Boerensloot bij Raerd


Vanmorgen kwam ik op mijn fietstocht deze boerensloot tegen. De simpele lijnen in het landschap boeiden me en de variaties in het groen daagden me uit.Het licht is wisselvallig, zon, wolken, eindeloos zicht.Het is houden en keren in de harde wind. De ezel staat stevig met een soort spijkers in de grond en het doek heb ik met een klem vastgeet, maar mijn palet en bakje water dreigden steeds weg te waaien.Waarschijnlijk zal er nog van alles veranderen aan de schilderijen als ik ze volgende week op mijn atelier heb.

Het skutsje van Sneek doet het goed. Al een paar dagen worden ze steeds eerste.
Vandaag bij de wedstrijd in Lemmer heeft Joure gewonnen. Sneek staat echter bovenaan in het klassement en men verwacht dat ze a.s. vrijdag het kampioenschap wel winnen.
Als oud-Sneker ben ik natuurlijk trots.
Sneekermeer, schilderij van gisteren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten