donderdag 9 augustus 2012

Dearsum

acryl op doek, 70 x 50 cm.
Vandaag ben ik bij Dearsum wezen schilderen. Er staat daar een prachtig kerkje uit 1200. De toren oogt robuust en het kapelletje is schattig klein. Ik zat aan de weg van Sneek naar Leeuwarden, die best wel druk is, maar als je je zo geconcetreerd aan het schilderen bent, hoor je het verkeerslawaai niet meer. Zo nu en dan werd er getoeterd, omdat ik kennelijk wel opval met mijn uitrusting.
Ik werd deze keer gezelschap gehouden door een groepje rammen. Zo nu en dan hoorde ik een doffe klap. Dan waren ze bezig elkaar te rammen. Sommige hadden dan ook een bebloede kop.
Ik vroeg mij af: zijn zij er puur voor het vlees of om in het najaar in een wei met schapen losgelaten te worden?

Het schilderij is nog niet af.. Ik ga nog wat aan de lucht doen en aan het rommelige gedoe voor de kerk, maar vanavond ga ik lekker eten bij Jan van Friesland, die hier ook in het dorp woont. Daarover morgen meer.

1 opmerking:

  1. Elke dag volg ik je avonturen, net als Anne. Het meest opmerkelijke is dat je er blijkbaar zo thuis bent. En dat je veel vormen opdoet waar nog heel veel mee te doen valt. Wat een vruchtbare weken in Poppenwier!
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen