zondag 7 april 2013

Boerensloot voorlopig klaar

Sinds begin januari ben ik nu al bezig met dit drieluik van 4 meter 20 breed en 1 meter 60 hoog. Dat klopt wel ongeveer; aan het vorige drieluik (Orfeus or Paradise Lost 2009) heb ik ook 3 maanden geschilderd.
Ik ben nu op het punt gekomen, dat ik hem in het atelier ga ophangen. Zo nu en dan zal ik er misschien nog iets aan doen, maar voorlopig is hij klaar. In december breng ik hem naar Galerie Oosthem.
Wat ik wil overbrengen is het zomerse gevoel, het stralende, nog prille groen van begin juni aan de rand van Sneek bij een boerensloot.
In mijn kindertijd heb ik altijd aan de rand van Sneek gewoond. Als je de straat uit liep, stond je in het weiland. Ik ving visjes en salamanders en bloedzuigers (éng!) met een visnetje, gemaakt van een oude kous van mijn moeder. Daar is zelfs nog eens een snoek dwars doorheen gezwommen! Met de polsstok van mijn broer dwaalde ik met een vriendje door de weilanden. Kortom, dát gevoel moet ik in het schilderij brengen en dan is het af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten