dinsdag 14 mei 2013

Mother’s Day on the High Line


Ik ben al bijna een week in Amerika, ben ook al een schilderij begonnen, maar ik heb nog niet zo veel te melden. De vijver staat vrij laag; de gele plomp heeft zich nogal uitgebreid en er zwemmen exotische eenden in. The Wood Duck is hier vrij “uncommon”, verder een aantal Canadese ganzen die op het grasveld grazen en elke keer als Jelle met de honden langskomt, vrij lawaaierig opvliegen.
Het belangrijkste doel is familiebezoek, beetje lezen en relaxen. Er is op dit moment ook geen speciale tentoonstelling die ik wil zien. Misschien nog even naar de Met of het MoMa, maar dat is het dan wel.
Zondag zijn we op mijn verzoek het hele traject van de High Line gaan wandelen. Ik had het laatste stuk nog niet gezien en gelezen dat er nu kunst aan toegevoegd was. Het was Mother’s Day en het was filewandelen, maar het blijft een prachtig project, dit groene lint tussen het beton.
Het begon als buurtinitiatief. Een spoorlijn, hoog boven de grond in The Meatdistrict, die in de loop der jaren dat hij niet meer gebruikt wordt (sinds 1980), met onkruid en spontane bomen is volgegroeid. In plaats van af te breken is deze spoorlijn nu met hulp van buurbewoners, tuinarchitecten en het stadsbestuur omgetoverd tot een groene oase en publiek park op 6 meter hoogte.
Eerst gelunchd bij The Spice Kitchen, een enorm, koloniaal ingericht restaurant met een heerlijke, Oosterse keuken en als speciale attractie Rod Steward die langsloopt als je op het terras je lunch gebruikt (hij is kleiner dan ik dacht).
Schilderij van de vijver, 40 x 50 cm. acryl op doek

Komende woensdag gaan we naar het strandhuis in Bethany (Delaware) en ik ben benieuwd wat ik daar aan schildersonderwerpen aantref.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten