dinsdag 4 maart 2014

Nog meer opening in Griftsteede

Jan van der Haar leest voor
De opening was leuk, maar ik wil toch nog wat meer aandacht voor de gedichten van Jan van der Haar.
Kijkers op de bovengallerij
Hier komt dan mijn favoriete gedicht van die middag:

In de tuin

Het strapless badpak met roze Engelse theerozen
van mijn zestien jaar oudere zus was een mirakel:
het zakte niet af! Een hoogst onbegrijpelijke zaak.

Mijn zus intussen was zich van geen zorgen bewust:
met haar gezicht vol overgave naar de zonnestralen
toegewend veegde ze een zweetdruppel van haar wang.

Daarbij verschoof lichtjes de bovenrand van het badpak.
De Boerensloot
En opgewonden en ook paniekerig dacht ik: nú, nú, nú
gaat het gebeuren…

Boven in de beuk floot een merel het hoogste lied. Het jaar
was jong, vol onbesuisde plannen en vrolijke hoofdbrekens.
Zelf had ik mijn tijgerprintje opgetrokken tot mijn navel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten