zondag 24 april 2016

Carrers San Crist, Rubio en Sagrari

bister, rietpen, aquarel, vulpen en droge pastel. 20 x 15 cm.
Gister ben ik met 2 van de mensen die hier ook een atelier hebben gehuurd, gaan eten bij een restaurant met traditionele Spaanse keuken. Dat moet volgens Spaanse gebruik 's middags om 2 uur gebeuren en dat breekt de dag nogal. Vandaar dat deze tekening niet af gekomen was. Dit is de Carrer San Crist, vlak bij de Carrer Molino 17 (waar ik verbliijf). Er staan veel huizen te koop in dit dorp en dit is de eerste keer dat ik zo'n bord teken. De tekening is om te laten zien hoe sterk het hoogteverschil in het dorp is.

De volgende tekening is van vandaag, zondag 24 april. Ik ben al vroeg gaan wandelen en kwam bij de Carrer Rubio. Dit is een wat vervallen straatje. Ik heb de rietpen gepakt en heb me geconcentreerd op de hoge contrasten. Er was geen wolkje te bekennen. De zon stond hoog en op straat zie je de schaduw van de huizen.
In dit geval heb ik alleen bister met rietpen en mijn zwarte vulpen gebruikt. De strakblauwe lucht is met droge pastel gedaan.
Ik vind deze wel aardig gelukt. Het ging ook vrij snel.
Deze laatste is het zogenaamde rondje om de kerk (de achterkant van de San Juan Bautista) en het gaat weer om de schaduwpartijen. Verder kun je zien hoe ze zo'n monumentale muur verpesten door overal maar willekeurig stroomkabels te bevestigen.
Vanaf beneden gaat het steil omhoog met trapjes.
Rietpen, bister, vulpen, droge pastel en witte gelpen. 20 x 15 cm.

1 opmerking:

  1. Hard gewerkt. Leuk dat je ook de gelegenheid hebt genomen te genieten van een echt Spaans etentje. Hoop dat je het naar je zin hebt, Groetjes JM

    BeantwoordenVerwijderen