zondag 17 april 2016

Iglesia de San Juan Bautista

Vanmorgen was ik vroeg op en zag de zonsopgang vanaf het dakterras. Vanaf daar is de koepel en de klokkentoren van de kerk te zien. Ik ben meteen een tekening begonnen. Eerst met potlood om de verhoudingen een beetje goed te krijgen en daarna met rietpen en bister, want daarmee ga ik lekker los werken. Dat is wel nodig na al die dagen met de tong uit de mond alles zo precies mogelijk weer te geven. Ik had afgelopen donderdag de tekeningen met rietpen van mijn collega Fred Thoolen gezien en ga dat nu ook een poosje proberen. Ik moet alleen nog een handig bevestigbaar flesje zien te vinden, want als ik buiten sta met mijn schetsboekje en rietpen wordt het nu nog een smeerboel (vooral op mijn kleding).
aquarel, bister, vulpen en witte gelpen. 22 x 30,5 cm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten