donderdag 18 augustus 2016

Don Giovanni en de Lelijke Eend

Gisteravond ben ik naar de opera op locatie voorstelling geweest van Holland Opera, Don Giovanni van Mozart. De locatie was deze keer in de Werkspoorkathedraal, gebouwd in 1960, was het decor van vakmanschap en robuustheid. Met de broodtrommel onder arm liep de stroom arbeiders naar de grote fabrieksloods, ook wel de apparatenhal genoemd. Om met trots te bouwen aan treinen en bruggen, die vandaag de dag nog steeds hun dienst bewijzen.
In deze enorme hal was een podium en een tribune gebouwd.
Toen ik zat, ben ik meteen gaan tekenen. Dit is het gezicht op de Nieuwe Philharmonie Utrecht, het orkest. Zij zaten op een hoog podium met op de achtergrond een enorm raam waar je de zonsondergang zag.
Fineliner, zwarte brushpen, aquarel en witte gelpen. 15 x 20 cm

Eerder die dag was ik naar Duckcity geweest om weer een oldtimer te tekenen.
Aan de rand van Utrecht, op het parkeer terrein van Fort Vechten staan zo'n 20 lelijke eenden te wachten om verhuurd te worden. Dit is de eerste schets, ik wil weer terug om de eend net zo als de R4 te tekenen, dus 1 meter vanaf de koplamp op een krukje gaan zitten en de perspectief die je dan ziet weergeven.Fineliner, zwarte brushpen, aquarel aquarelpotloden en witte gelpen, 21 x 29,7 cm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten