donderdag 15 september 2016

Concertgebouworkest

Gister had ik met Peter afgesproken om naar de repetitie van het Concertgebouworkest te gaan. Er was net een nieuwe dirigent benoemd, Daniele Gatti en men repeteerde de 2e symfonie van Mahler.
De repetities begonnen om half 10 en ik was al om 8 uur op het station. Nog geen Peter, dus ik haalde een koffie en installeerde me met mijn schetsboekjeop de bank. Sinds het symposium in Manchester probeer ik zo veel mogelijk mensen in hun dagelijkse bezigheden te tekenen. In dit geval is dat in je telefoon kijken en texten.
Na een uurtje kwam Peter aan; de schets was nog niet af.
Die heb ik vandaag afgemaakt. Begonnen met mijn Lamy Safari vulpen, daarna de achtergrond met een blauwe linepainter en vandaag afgemaakt met aquarel, bister, grijze viltstiften en witte gelpen. Wel een fijne plek om te zitten tekenen; ik ga er gauw weer naar toe.
We waren een uur te laat bij het Concertgebouw, maar dat was geen probleem. Zodra de muziek stopte en de dirigent praatte, werden we naar binnen geloodst en ik vond een plaatsje aan de zijkant. Ik heb snel 2 tekeningen gemaakt: 1 in mijn boekje en 1 op een los A5 vel.
Ik doe n.l. mee met een uitwisseling van tekeningen met een Urban Sketcher uit Kuching, Maleisie. Je maakt een tekening, plakt er een postzegel op en stuurt hem naar de andere kant van de wereld.
Ik laat dus nu alleen de tekening in mijn boekje zien, want anders zou Sheila Koh al weten wat zij krijgt. En als alles goed gaat, krijg ik dan weer een tekening van haar. Mailart, maar dan anders.
Vanavond gepost!
Ik plaats toch nog even de tekening uit mijn boekje. Ik keek tegen een pilaar aan en had mooi zicht op het orkest. Ze repeteerden 2e symfonie van Mahler en speelden prachtig!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten