zaterdag 15 oktober 2016

The Big Draw in Maastricht

Zaterdag 1 oktober ben ik naar Maastricht gegaan om daar The Big Draw in te luiden. In
oktober wordt er wereldwijd aandacht besteed aan het tekenen. Maastricht had verschillende activiteiten georganiseerd waaronder een historische tekenwandeling en een sketchcrawl.
Bij de historische wandeling kwam het er op neer dat we een kwartier wandelden en een kwartier de tijd hadden om te schetsen. Ik heb de schetsen dan ook later ingekleurd. Er werden bij elke plek opdrachten gegeven, maar alleen bij de Onze Lieve Vrouwenkerk herinner ik me nog dat we verwacht werden alleen een lijntekening te maken, dus die tekening heb ik niet meer uitgewerkt.



Op bovenstaande foto zitten we met zijn allen tegenover de Onze Lieve Vrouwenkerk.
Rechts is de lijntekening.
Ik kom 17 december weer in Maastricht voor een sketchcrawl, dus dan ga ik mij eerst maar eens richten op de OLV kerk.
Van daaruit liepen we verder naar de Maas om precies uit te komen op de plaats waar de Romeinse brug moet zijn geweest. De Sint Servaesbrug waar we naar keken is van latere datum.



Ik heb de tekening later kunnen inkleuren, omdat we 's middags tijdens de sketchcrawl op dezelfde plaats terecht kwamen.
Op het eind van de historische wandeling kwamen we weer op de Vrijthof terecht en ben ik de Sint Servaeskerk gaan tekenen.
De sketchcrawl van die middag begon op de Vrijthof en ging daarna door naar het park De Kanne waar nog stukken staan van de oude muur. Ik was meer gecharmeerd door twee meisjes die daar aan het picknicken waren.

Van dit park ging de wandeling weer naar de Maas, waar ik de tekening van die ochtend heb ingekleurd.
Daarna was het bier drinken met een aantal deelnemers die ik had leren kennen en de dag werd besloten met een geimproviseerde tentoonstelling in De Hoofdwacht.
De activiteiten rondom The Big Draw in Maastricht gaan de hele maand nog door en worden aangekondigd op hun website.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten