maandag 9 januari 2017

Wilhelminapark

De eerste schets in het nieuwe jaar heb ik in het Wilhelminapark hier in Utrecht gemaakt.Mijn huis ligt zo'n beetje tussen de parken: het Zocherpark (het bolwerk langs de singel) is het dichtstbijzijnde. Op 10 minuten wandelen naar het oosten ligt het Wilhelminapark. Een park ontworpen in 1898 in de Engelse landschapsstijl door Hendrik Copijn. Het is misschien toeval, maar het park-onderhoud wordt nog steeds gedaan door de fa. Copijn. Het grote grasveld wordt in de zomer vaak gebruikt voor evenementen en op een mooie dag vindt je altijd wel mensen die voetballen, honden en kinderen die uitgelaten worden of als het warmer is, wordt er veel gepicknickt.
Vorige week hadden we een paar dagen met zon. Ik moest een boodschap doen in de buurt en had mijn schetsboek meegenomen. Ik ben blijven staan tekenen met behulp van mijn Field Easel Art Bag. De wind was best wel koud en na 20 minuten heb ik mijn schetsboek dichtgeslagen en ben verder gelopen.
pentekening
De volgende dag was het ook mooi zonnig weer en ik ben weer op dezelfde plek gaan staan om nog iets verder te tekenen. In ieder geval de bomen wat duidelijker aan te geven.
paintbrush met zwarte ecoline en paintbrush met walnotenbolster
Ook deze keer was het na 20 minuten tijd om verder te wandelen, dus thuis heb ik de tekening wat uitgewerkt.
Het ziet wel heel anders uit dan 2 maanden geleden, toen ik onderstaande tekening maakte. Ik stond toen precies aan de overkant.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten