zaterdag 18 februari 2017

Sketchcrawl in de Hortus Botanicus Utrecht

Op 12 juni kwamen de Urban Sketchers Utrecht bijeen om samen te gaan tekenen in de Oude Hortus. Ik denk dat we met een man of 10 waren, die zich verspreidden in de kassen. Nu had ik hier al een paar keer getekend met Tineke Brouwer, zowel binnen als buiten, maar de perspectief van die kassen blijft ingewikkeld. Hier rechts is de eerste schets, opgezet met mijn nieuwe Lamy Safaripen met extra fijne punt ;-)
We hadden alle tijd, ik kreeg het niet koud, dus ik ben verder gegaan met het inkleuren van de tekening met walnoten bister en aquarelverf.
Op de bovenste foto is Tineke nog te zien op de foto en zij is op die manier niet alleen in mijn tekening als ook in de van Roger Klaasen beland. Roger had zijn 11 jarige dochter Meike meegenomen, die allerlei planten met pen en tablet heeft weergegeven. Heel knap!
Dit is de tekening die af is. Ik heb de bruine sponningen thuis nog wat aangezet met droge pastel, maar verder heb ik er eigenlijk niets meer aan gedaan.
We zijn rond 4 uur weer in het Glinkgo-cafe terecht gekomen, hebben thee gedronken en elkaars tekeningen bekeken.
Helaas kon ik niet zo lang blijven omdat ik bezoek verwachtte, maar eigenlijk is het na het tekenen altijd ontzettend leuk om lekker na te kletsen, elkaars materiaal te bewonderen, technieken uit te wisselen en ga zo maar door.
De rest van het verslag en de tekeningen staan op de Facebookpagina van de Urban Sketchers Utrecht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten